Test psychiczny

Test psychiczny obowiązuje psy i suki pierwsza klasa hodowlana oraz psy druga klasa hodowlana.
EGZAMIN TESTU PSYCHICZNEGO MOŻNA ZDAWAĆ OD 9 MIESIĄCA.
Przebieg egzaminu :
1.Przewodnik z psem podchodzi do przewodniczącego komisji, który sczytuje numer czip.
2.Przewodnik komisji sprawdza uzębienie.
3.Pies zostaje zmierzony na podeście ( wysokość w kłębie oraz głębokość klatki piersiowej)
4.Sprawdzenie stosunku psa do przewodnika – przewodnik ma za zadanie bawić się z psem w naturalny sposób ( może używać do tego własnego aportu). Wskazane jest aby pies podejmował zabawę i nie odchodziła od przewodnika.
5.Sprawdzenie zachowania psa w grupie. Przewodnik oddaje psa jednemu z członków komisji i odchodzi za grupę stojącą w odległości mniej wiecej 20-30m od psa. Pies musi przebiec przez grupę osób do właściciela. Nie może uciekać ani obchodzić grupy dookoła
6. Stosunek do innego psa. Przewodnik z psem- zachowując .niewielką odległość – przechodzi obok dwóch psów. Pies nie powinien wykazać skrajnej agresji ani bojaźliwości w stosunku do innych psów.
7.Reakcja na dźwięk silnika piły spalinowej. Jeden z członków komisji przechodzi w niewielkiej odległości od psa z piłą spalinową, której silnik pracuje na wysokich obrotach.
8.Reakcja na uderzenie metalu o metal. Z dużej wysokości na blaszaną powierzchnię zostaje zrzucony łańcuch.
9.Sprawdzenie reakcji na strzał.
10.Ćwiczenia na ruchomym podeście. Pies zostaje wprowadzony na podest. Następnie jeden z członków komisji porusza nim powodując delikatne tracenie równowagi u psa.
11.Zabawa z aportem na ruchomym podeście. Tak samo jak przy wcześniejszym ćwiczeniu pies stoi na ruchomym podeście, a przewodnik zaczyna się bawić z psem przy użyciu własnego aportu.
12. Chodzenie po stole. Pies zostaje wprowadzony na stół, z którego musi przejść cztery następne ustawione w niewielkiej odległości od siebie. Pies musi przejść w jedną stronę, następnie wrócić tą samą drogą. Ćwiczenie powinno być wykonane w normalnym tempie.
13.Zabawa przewodnika z własnym aportem.
14. Zabawa z obcą osobą.
15. Szukanie aportu pod ażurową skrzynką. Pies powinien znaleźć aport pod skrzynką oraz wyciągnąć go spod niej a następnie wrócić do właściciela.
16. Zabawa w pomieszczeniach. Pies bawi się z przewodnikiem własnym aportem. W pewnym momencie zostaje upuszczony metalowy przedmiot. Pies nie powinien przerywać zabawy.
17.Szukanie aportu w pomieszczeniach.
18. Pies zostaje przywiązany przez przewodnika w wyznaczonym miejscu. Przewodnich odchodzi. PIes zostaje sam na 5 minut. Po tym czasie obok psa przechodzi członek komisji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *